onsdag 24 juni 2009

Vardag igen

Livet har börjat lugna ner sig lite igen. Har inte hela dagarna fullbokade längre! Men det är något varje dag och det är ganska skönt annars hade jag klättrat på väggarna. Lägenheten börjar likna ett ställe man kan bo på - bara enstaka kartonger står kvar och skräpar och det är sånt vi inte har hittat någon plats till. Får nog fundera ett tag till.
Igår lunchade jag med Jenny Månsson. Vi provade thaimat här i Skurup men det var ingen höjdare... den var ljusår från Lantas goda mat! Får nog prova på att göra egen thaimat någon dag i stället. Men det var kul att träffa Jenny i alla fall! Vi har ju knappt hunnit prata alls sedan de åkte hem. Både de och vi har ju haft en flytt att tänka på och Jenny jobbar ju dessutom så tiden försvinner fort. Men på onsdag nästa vecka börjar jag också jobba så då ses vi ju varje dag igen! Härligt!
Efter att Jenny M gått hem så ringde Jenny S på porttelefonen och ville att jag skulle hålla henne sällskap. Hon hade ett ärende till Apoteket och fick en kölapp som sträckte sig långt in i framtiden... Så jag gick ner och snackade lite skit på parkbänken ;-) Det går mycket känt folk förbi där nere på gågatan minsann. Bra initiativ att ringa mig, Jenny!
Igår kväll ville vi grilla men det är ju lite svårt här i lägenheten så vi bjöd hem oss till pappa och Gunnel. Tog mat med oss och fixade grillningen själv. Sen bjöds vi på kaffe och kaka. Hur bra som helst.
Idag ser det ut att bli soligt och det blir förmodligen en liten sväng till badet. Barnen har varit där 2 ggr redan sen vi kom hem, men bara doppat sig EN gång. De har blivit bortskämda med 30-gradigt vatten på Lanta och tyckte att detta var i värsta laget. Tur där fanns bastu! Vi får väl se hur det går idag!?! Kanske t.o.m. jag kan känna på vattnet?
Jag har också satt igång ett megaprojekt på nätet - ska beställa en fotobok. Sitter därför och väljer ut våra allra bästa bilder och lägger in i ett dataprogram... tar en faslig tid men snyggt kommer det att bli. Kan bli ett kul minne att ta fram en mörk decemberkväll.
Andra projekt som står på listan är en sväng till Malmö på fredag: Thaimat ( på en RIKTIG thairestaurang ) och om vädret tillåter så blir det nog en öl på Lilla Torg. Sommar!!!
Sen måste vi titta på cyklar till mig och Christofer och ev till Anton. Om jag nu ska vara duktig och cykla till jobbet så måste jag ha en hoj som går att sitta på...
På lördag ska vi göra något men vi vet inte vad! Våra kompisar har ordnat något och det enda vi vet är att Månssons också ska med ( de vet lika lite... ) och att vi ska ha dricka med oss. Barnen ska vara hos mormor o Gert i Skivarp. Spännande!!!!
Kan väl säga att vi acklimatiserat oss ganska hyfsat nu.

3 kommentarer:

Jenny Kroon sa...

Ja,lördag ja......Oj,vad roligt det ska bli!!Eller hur?

Ulrika Berg Nilsson sa...

Jaså, skall ni också hitta på något! Synd att vi inte planerat tillsammans ju, då kunde vi ju alla 8 gjort något tillsammans!!

Ja, det låter som ni börjat landa så smått här i Sverige! Nu är ju vädret lite bättre s det är nästan, men bara nästan som Lanta :)

Jobba ja.... hmm ja jag börjar på måndag så det skall bli kul när du kommer på onsdag Maria!!

Kramen

Ulrika Berg Nilsson sa...

Förresten, kanske ses på fredag.... jag slutar skolan då så vi skall också käka ute :)