torsdag 18 juni 2009

Shopping!

Oj vad kulorna rullar nu! Det har blivit 3 besök på IKEA sedan i fredags... Har väl köpt allt utom värmeljus (och det mest för att de inte låg där de brukar vid kassorna!). Det blev ett par rejäla vitrinskåp som jag redan fyllt med finporslin och grogg-glas. Lite mattor, korgar, hyllor, galgar och massa annat som lätt slinker ner i vagnen. Det skruvas för fullt här hemma nu och det känns som om det står helt still. Händer ju INGENTING!
Idag for vi iväg till Christofers brorsa på Peugeot i Lund. Jepp, nu har vi köpt en bil så nu slipper vi köra runt i lånade bilar var gång vi ska ett ärende. Skönt. Ännu tommare i plånboken. Har fått en sådan lust att köpa en ny cykel också. Den gamla är liksom inte alls bekväm längre (Ingvar - har du cyklat på den?). Sadeln sitter en halvmeter högre än styret och det är en väldans knepig ställning man får inta när man ska sitta ner. Man har liksom ändan i vädret. JAAA, man kan sänka sadeln, men ska jag vara ärlig har jag egentligen aldrig varit nöjd med den cykeln och nu har jag fått nog... Tips på var man kan köpa bra och inte alltför dyra cyklar?
I morgon är det midsommarafton och vi ska till några vänner ute på landet. Har köpt lite mat idag som vi ska ha med och det ska bli så gott! Men man får väl packa ner fårskinnstofflorna. Tack och lov hittade jag dem redan i första flyttlasset! Vad skulle jag gjort annars?!?
Christofer ska börja jobba den 29 juni och jag börjar den 1 juli. Barnen ska gå på fritids hela sommaren. Känns inte jättebra eftersom vi lovat att de skulle få ett långt härligt sommarlov. Vi får hoppas att där finns många kompisar på fritids så löser det sig nog.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi önskar er en trevlig midsommarhelg
Inga-Maj o Leif

Ulrika Berg Nilsson sa...

Haha, nä Ingvar har inte cyklat på din cykel... IKEA é roligt och visst går där pengar :) Tror nog inte barnen tycker det blir jättetråkigt på fritids... alla polarna kommer ju säkert till att vara där dom med.

Hoppas ni hae en trevlig midsommar!

Kramen

Ulla-K sa...

... trodde du/ni skulle köpa `moppe´när ni kom hem?!

Kram på er och försök ta dagen som den kommer, så har ni snart aklimatiserat er här hemma igen