söndag 14 juni 2009

KAOS!

Just nu är allt ett enda stort kaos! Hela veckan har vi farit runt hos släkt och vänner och det har varit så otroligt kul att träffa alla. Har inte behövt tänka på att laga mat överhuvudtaget. Ganska skönt faktiskt. Mycket kaffe har det också blivit. Inte så bra för magen och tänderna men å andra sidan har det hjälpt till att dämpa jetlagen. Den har vi knappt märkt av alls.
De första nätterna sov vi hos pappa och Gunnel och blev servade med mat och annat gott (äntligen kålpudding!). Vi kunde låna deras bil för att sätta igång med flytten. Och denna flytt ja.... åååååhh vad det är trist att bära kartonger och möbler. När allt dessutom ska in i en lägenhet på tredje våningen ( i och för sig med hiss ) på samma gång som andra i huset flyttar ut så blir det extra drygt. Tycker det är ganska trångt i lägenheten även om vi är vana vid mindre boyta i Thailand, men det beror nog på att vi inte har några hyllor eller skåp att slänga in sakerna i. Allt står bara staplat i högar. Igår blev det en sväng till IKEA i Malmö tillsammans med 15 tusen andra människor. Usch, det riktigt kryper i kroppen på mig där. I normala fall borde detta vara höjden av lycka att få gå och shoppa till ett nytt hem men jag kände inte alls för det. Ville bara komma därifrån. Jag har nog blivit folkskygg! Efter de stora inköpen väntade en massa montering. Fick gjort en hel del och klockan blev sent. Fortsatte så fort vi vaknade i morse och nu börjar det bli LITE bättre. Men jag känner inte alls att jag trivs här än. Känns inte som om jag hör hemma här. Inte i Sverige heller för den delen. Jag har sån otrolig längtan tillbaka till Lanta redan. Trodde inte den skulle komma förrän till hösten när det blev mörkt och kallt. Jag själv tror att det beror på detta %#"*¤ vädret vi har! SOM det har blåst och ösregnat hela veckan. SCHYSST välkomnande! Inte förrän igår hittade jag långbyxor, strumpor och skor och då blev det sol så då fick jag äntligen känna mig lite svettig igen.
Jaha, vad har annars hänt då?? Jag beställde mobilt bredband från telia.se men se det funkade inte för vi har ingen fast adress ännu. Har bara en c/o adress hos pappa. Vilken tur då att det är Skurups marknad denna helgen för där stod representanter från Tre. Pappa får stå för abonnemanget och vi slapp en massa avgifter plus att vi fick igång internet på några minuter. Äntligen! Man är allt lite handikappad utan internet. Sorgligt men sant.
Barnen har börjat organisera på sina rum och tycker nog inte att det är alltför hemskt här. Jag tycker det är jobbigt att behöva passa tvättider i tvättstugan. Har en känsla av att jag är jättegnällig nu men ni ska ha klart för er att det är en jäkla omställning detta. Tur att vi har våra vänner!
Naturligtvis vill vi också tacka alla som följt vår blogg under denna tiden. Det har varit så himla spännande att få läsa era kommentarer - har varit inne flera gånger om dagen för att se om där varit nåt nytt! Fortsätter ni så fortsätter kanske jag...

8 kommentarer:

Monika S sa...

Ni vet jo vad tvättmaskin står och hur den fungerer, det skulle bara vara trevligt att ha är på besök. Ta något tvätt med imorron, så hinnar vi också att det blir tort, jag menar det på alvor!
Även om ni tyckar att det är jobbigt att vara hemma, njuter vi andra det!

Familjen Pålsson sa...

Tack Monika! Det kan vara bra att veta, men jag har klarat av tvätten för denna gången.
Om jag ska vara LITE positiv så är det ju att man här i Sverige kan lämna mat framme UTAN att det invaderas av myror... man får vara glad åt det lilla ;-)

Anonym sa...

Ja, vi fortsätter att läsa er blogg...

fam. Johansson, Mariestad

Leffemaja sa...

Ja är det inte pest att vara utan internet? Vihar varit utan anslutning i en veckas tid, om du kanske märkt att vi inte varit med er.Nu är vi iallafall på g igen och fortsätter gärna kommentera.
Och hjärtligt välkomna hem ska ni va och trösta er med att så mycket sämre kan vädret inte bli, bara bättre. När värsta stressen lagt sig är ni välkomna på besök. Slå bara en signal innan så vi är hemma.
Kram på er alla fyra och simma lugnt.

Anonym sa...

Det blir bättre.

STOR KRAM
Jenny S

Ulrika Berg Nilsson sa...

Vännen.... förstår att det är en omställning för er. Men jag hoppas och tror att det blir bättre för er! Och blir det inte det får ni väl imegrera... MEN BARA OM VI DÅ FÅR KOMMA OCH HÄLSA PÅ :)

Kämpa på och så håller vi tummarna för att vädret bli bättre!

Kramen

Ulrika Berg Nilsson sa...

Haha, jag glömde ju hälften...

Inga roliga hemma i Sverige kort... usch sicket väder ni fick när ni kom hem!

Och JA.... vi vill att du fortsätter bloggandet!!!!

Puss och kram!

Anonym sa...

Kan någon av er kontakta Nicolas angående Pappa Anders och Marianne omgående?!

0708-162357
021-139585

MVH TINA & NICOLAS