torsdag 23 juli 2009

Svensk sommar!

Det var ett tag sen jag hade någon inspiration till att skriva här på bloggen. Allt rullar liksom på och tiden försvinner lite fortare än vad som är behagligt. Igår kväll satt jag vid datorn och pulade lite. Laptopen har varit på reparation eftersom den en dag valde att inte starta alls. Det byttes några reservdelar och sen tömdes den på allt innehåll. Och då menar jag ALLT! Eftersom den varit lite trög den senaste tiden och strulat ganska ofta så hann jag bränna de sista fotona ett par dagar innan den kraschade. PUH! Men alla program, all musik, hela thaikursen, fotoboken jag börjat på och allt annat man sparat där var BORTA. Så det var bara att börja om från början och installera programmen igen. Medan jag satt och väntade blev det lite läsning av gamla blogginlägg och era kommentarer. Blev lite nostalgisk och började känna efter vad det är jag har starkast minne av från Thailandstiden. Nu har vi hunnit landa i Sverige mentalt också och det är först nu jag kan se vårt äventyr lite objektivt.
Det kan riktigt hugga till i hjärtat när jag tänker på dessa händelser:
* Koh Lipe! Vilken fantastisk tur detta var. Fredag till söndag. Otroligt bra stämning, fint väder, underbar natur, avslappnat och riktigt riktigt BRA!
* Vår hemmakväll med Månssons när vi spelade 80-talslåtar fram på småtimmarna. Och egentligen skulle vi bara äta lite och kanske lägga oss i tid. Som det kan bli!
* Fridas födelsedag i februari: Månsson, Isaksson, Jostner och Pålsson åkte speedbåt först till Bubu och sen till Koh Kradan. En riktig paradisö med turkost vatten där vi stod i timmavis och drack gott, solade, badade och hade superkul! Och Kenneth som skulle åka vattenskidor utan vattenskidor. En riktig höjdare.
* Alla besök som vi haft! Både släkt och vänner och halvt bekanta och helt obekanta. Så fantastiskt kul att få träffa allihopa! Och lyckan över alla deras matleveranser...
* Funky Friday!!!! Say no more!
* Fiskspa i Kuala Lumpur: En hisnande upplevelse som jag nog aldrig gör om. Men att få se barnens lyckliga miner - det slår allt! Modiga barn ibland!
* Songkran! Det thailändska nyåret i april som firades med att kasta massvis med ( iskallt )vatten över varandra. Allt och alla var genomblöta hela dagen och så KUL det var. En mycket lättsam tradition som nog mest hade retat upp folk här hemma i Sverige.
* Ao Nang. 3 ggr var vi där och det var så himla mysigt. Bad på Railay Beach kan göra en fullständigt avslappnad.
* Solnedgångarna! WOW!
Det finns ju så mycket mer att minnas, har bara plockat godbitarna! Så det är tur att bloggen finns kvar så jag kan drömma mig tillbaks lite då och då ;-)
I tisdags var vi på 40-årskalas i Abbekås. Min kusin med familj hyr en sommarstuga där och hela släkten var där. Inget regn, det slutade blåsa på kvällen och vi hade supertrevligt! Många musikaliska människor fanns det där och när solen gått ner åkte gitarrerna och sånghäftet fram. Träffar släkten alldeles för sällan känner jag...

4 kommentarer:

Familjen Månsson sa...

Amen, nu blev jag alldeles tårögd ju!! Ja, VILKA fina minnen vi har tillsammans! Och dem bär vi med oss hela livet. Härligt!
Kramis!

Bara jag sa...

Ja å tack för att vi läsare fått följa me po er resa genom din blogg!

Familjen Pålsson sa...

Aaauuu det va så lite så..... och jag tackar Buddha för att datorn inte kraschade i Thailand! ;-)

Ulrika Berg Nilsson sa...

Ja, vilken resa ni har varit med om!! Och tack skall ni ha för att vi fått följa er här på bloggen. Kramen